Projekt
E-trener. Europejski szkoleniowiec z zakresie międzykulturowej edukacji osób dorosłych
Lider
Fundacja Gospodarcza Pro Europa
Instytucja przyjmująca
CREF – Centro de Recursos Educativos e Formação, Portugalia, Sesimbra
ENJOY ITALY DI ALESSANDRO GARIANO, Włochy, MARCELLINARA
Termin
02.09.14 – 01.09.16/ 24 m
Nasz projekt
E – trener. Europejski szkoleniowiec z zakresie międzykulturowej edukacji osób dorosłych; to projekt, który był skierowany do pracowników Fundacji Gospodarczej Pro Europa (trenerów i organizatorów szkoleń dla dorosłych wykorzystujących w swojej pracy technologie informatyczne oraz realizujących międzynarodowe projekty edukacyjne)
Głównym celem projektu było podniesienie kluczowych kompetencji pracowników w zakresie edukacji osób dorosłych, w tym:
- Podniesie poziomu kwalifikacji pracowników w zakresie stosowania międzykulturowych nowoczesnych metod nauczania i szkolenia.
- Zwiększenie motywacji pracowników do pracy w grupie międzykulturowej.
- Wymiana doświadczeń w zakresie prowadzenia szkoleń.
- Wymiana doświadczeń w zakresie organizacji szkoleń,
- Wymiana doświadczeń w zakresie marketingu usług szkoleniowych.
- Zwiększenie jakości świadczonych usług edukacyjnych i szkoleniowych.
- Zwiększenie efektywności pisania projektów międzynarodowych oraz zarządzania projektami unijnymi.
Powyższe cele zostały osiągnięte poprzez:
Cel 1 – 2. Udział w szkoleniu: „Leadership and In-Service Teacher’s Training” organizowanym przez portugalskiego partnera, który jest liderem w zastosowaniu nowoczesnych I medialnych technologii nauczania.
W szkoleniach tych uczestniczyło 6 pracowników (wyselekcjonowanych trenerów organizacji, którzy w ankietach ewaluacyjnych otrzymywali najwyższe oceny oraz, których znajomość języka angielskiego jest przynajmniej na poziomie B2).
Cel 2 – 5. Obserwację pracy, która odbyła się w organizacji partnerskiej w Portugalii, mającej znaczące doświadczenie w organizacji szkoleń, ich promocji oraz stosowaniu nowoczesnych narzędzi marketingowych.
W Job shadowing uczestniczył jeden pracownik Fundacji Pro Europa, który jest specjalistą od organizacji szkoleń i zajmuje się wymianą międzynarodową w organizacji.
Cel 6 – 7. Udział w szkoleniu „Fundraising, project design and project cycle management” zorganizowanym przez włoskiego partnera. Alessandro Gariano, który jest ekspertem w dziedzinie pisania międzynarodowych projektów, a także zarządzania nimi oraz obserwację pracy, która była prowadzona w organizacji partnerskiej w Włoszech.
W szkoleniach powyższych uczestniczyły 2 osoby – pracownicy, którzy piszą projekty międzynarodowe w organizacji oraz jeden pracownik, który tworzy i zarządza projektami w organizacji.
Działania projektu konkretyzowały się do następujących zadań:
- Przygotowania organizacyjne (spotkanie pracowników Fundacji Gospodarczej Pro Europa, powierzenie zadań
- Promocja projektu
- Rekrutacja i ogłoszenie o naborze zainteresowanych udziałem w projekcie, szkolenie w Portugalii i we Włoszech
- Rozmowy z partnerem zagranicznym dotyczące organizacji szkolenia, zakwaterowania i.t.p.
- Podpisanie umów z pracownikami o udziale w projekcie – Portugalia
- Przygotowanie kulturowo – językowe – Portugalia
- Pobyt na szkoleniu u portugalskiego partnera, dotyczące nowoczesnych technik nauczania plus obserwacja (job shadowing) pracy – I grupa szkoleniowa
- Zebranie materiałów i dokumentacji po wizycie
- Podpisanie umów z pracownikami o udziale w projekcie – Włochy
- Przygotowanie kulturowo – językowe
- Seminarium podsumowujące szkolenie i obserwacje pracy po pierwszym wyjeździe
- Pobyt na szkoleniu u włoskiego partnera, dotyczące zdobywania funduszy na szkolenia i zarządzania nimi w edukacji dorosłych, plus obserwacja (job shadowing) pracy – II grupa szkoleniowa
- Zebranie materiałów i dokumentacji po wizycie.
- Seminaria podsumowujące szkolenie i obserwacje pracy po drugim wyjeździe
- Wdrażanie nowoczesnych metod nauczania do szkoleń prowadzonych przez Fundacje Gospodarczą Pro Europa
- Podsumowanie projektu i przygotowanie sprawozdania
Metody wykorzystywane w projekcie to metoda obserwacji pracy oraz metoda krytycznej analizy materiałów otrzymanych podczas szkoleń.
Do rezultatów projektu możemy zaliczyć:
– rozszerzenie współpracy ponadnarodowej poprzez nowe kontakty za granicą.
– zwiększenie zakresu prowadzonych szkoleń (nie tylko w kontekście krajowym, ale także międzynarodowym),
– zwiększenie jakości prowadzonych szkoleń,
– zwiększenie efektywności organizacji szkoleń i ich promocji,
– poszerzenie oferty szkoleniowej poprzez dodanie nowych aspektów poznanych na kursach, obserwacji pracy
– „uatrakcyjnienie” nauczania dorosłych poprzez przekazywanie „dobrych praktyk” nauczania zaciągniętych za granicy.
– zwiększenie jakości pisanych projektów,
– podniesie jakości zarządzania projektami.
Projekt przyniósł korzyści długofalowe. W dłuższym okresie organizacja zwiększy swoją konkurencyjność na rynku szkoleniowym. Ponadto zakończony projekt będzie miał wpływ na wzrost satysfakcji z pracy pracowników oraz na wzrost zadowolenia osób dorosłych, które będą uczestniczyć w szkoleniach.
Publikacja informacji na stronie odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za zamieszczoną w niej zawartość merytoryczną.





