Z powodzeniem realizujemy Projekt IMPULS 50+. Strategie aktywizacji zawodowej osób starszych dla Publicznych Służb Zatrudnienia, który jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Od 1.05.2017r. Fundacja jest administratorem Funduszu „WSPARCIE, INTEGRACJA, ROZWÓJ”.
Rekrutacja jest prowadzona w trzech Powiatowych Urzędach Pracy województwa kujawsko-pomorskiego:
– Powiatowym Urzędzie Pracy dla Miasta Torunia,
– Powiatowym Urzędzie Pracy w Grudziądzu,
– Powiatowym Urzędzie Pracy we Włocławku.
W każdym z urzędów przewidziano miejsce dla 15 osób bezrobotnych w wieku 50+. Celem projektu jest integracja z rynkiem pracy osób 50+ przy pomocy standardowych i niestandardowych form wsparcia, z uwzględnieniem potrzeb lokalnego rynku pracy i przy współpracy publicznych i prywatnych służb rynku pracy.
Więcej informacji o projekcie na stronie: http://impuls50plus.umk.pl/index.php
Osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu!
IMPULS 50+. Strategie aktywizacji zawodowej osób starszych dla Publicznych Służb Zatrudnienia.
Projekt partnerski, którego Liderem jest UMK w Toruniu realizowany jest w ramach IV osi priorytetowej: Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, działanie: Współpraca ponadnarodowa. Partnerami krajowymi w projekcie są:
Fundacja Gospodarcza Pro Europa
Izba Przemysłowo Handlowa w Toruniu
Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia
Przedsiębiorstwo Inwestycyjne „Bud-Tech”
partnerem zagranicznym jest Bundesagentur für Arbeit (BA) Regionaldirektion Berlin-Brandenburg.
Celem Projektu jest poprawa skuteczności działania Publicznych Służb Zatrudnienia w zakresie zwiększania zatrudnialości i zatrudnienia bezrobotnych 50+ poprzez
adaptację do warunków polskich, przetestowanie w 3 PUP na grupie 45 bezrobotnych i wdrożenie przez 18 PUP kompleksowej strategii aktywizacji zawodowej osób poszukujących pracy w wieku 50+ bazującej na niemieckich doświadczeniach dotyczących aktywizacji i integracji, w partnerstwie z Regionalną Dyrekcją Federalnej Agencji Pracy Berlin-Brandenburg, bez udziału której transfer, adaptacja, testowanie i wdrożenie nie byłyby możliwe.
Zadania Fundacji w projekcie IMPULS 50+
Wydzielona zostanie osoba i zakres obowiązków, która będzie odpowiedzialna w imieniu Fundacji za realizację zadań jej przypisanych:
- udział w spotkaniach organizowanych z przedstawicielami partnera zagranicznego,
- udział w konsultacjach dotyczących opracowanej strategii z partnerami projektu,
- opiniowanie opracowanej strategii,
- udział w konsultacjach dotyczących opracowanego programu szkoleń,
- udział w dyskusji nad wynikami testowania, konsultowanie kierunków modyfikacji i zmian niezbędnych do wprowadzenia rozwiązania,
- konsultowanie i opiniowanie skorygowanej wersji opracowanego rozwiązania,08 Regulamin Funduszu
- udział w spotkaniach Grupy Sterującej,
- comiesięczne sporządzanie sprawozdania z pracy Konsultanta będącego pracownikiem Partnera i oddelegowanego do wykonywania czynności na rzecz realizacji Projektu,
- zapewnienie kadry realizującej zadania na poziomie nie niższym niż zadeklarowana we wniosku o dofinansowanie,
- prowadzenie promocji projektu,
- dokonywanie wyboru podmiotów realizujących niestandardowe formy wspierania osób bezrobotnych 50+ uczestniczących w projekcie,
- prowadzenie pośrednictwa w zakresie nawiązywania kontaktów pomiędzy uczestnikami projektu i pracodawcami
- przeprowadzenie aktywizacji przez niestandardowe formy takie jak: próbki pracy, coaching, self-marketing, kurs prewencyjny.

