
WYNIKI I UPOWSZECHNIANIE
1.Sprawozdanie z Konferencji upowszechniającej.
2. INFORMATOR (wyniki projektu)
Dokumenty projektu:
CEL PROJEKTU:
Celem projektu jest nabycie kompetencji przez pracowników i współpracowników Fundacji w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej i działań na rzecz włączenia grup wykluczonych, w tym imigrantów w życie społeczne i zawodowe Kraju w wyniku dualnego szkolenia zawierającego w sobie teoretyczno-informacyjne moduły oraz zajęcia praktyczne prowadzone na konkretnych przykładach. Zajęcia praktyczne będą prowadzone w organizacjach i instytucjach zajmujących się włączeniem społecznym i wykorzystujących różne narzędzia aktywizacji w praktyce. Odbywać się to będzie przez mentorów w oparciu o rzeczywiste przypadki i sytuacje.
HARMONOGRAM PROJEKTU:
DZIAŁANIE | IX | X | XI | XII | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII |
PROGRAM SZKOLENIA SZKOL. | ||||||||||||
HARONOGRAM SZKOLENIA | ||||||||||||
REKRUTACJA | ||||||||||||
NEGOCJACJE UMOWY PARTN. | ||||||||||||
PODPISANIE UMOWY PARTN. | ||||||||||||
UMOWA Z UCZEST. | ||||||||||||
WYKONAWCY SZKOLEŃ | ||||||||||||
PRZYGOTOWANIE KULT.JĘZYKOWE | ||||||||||||
MOBILNOŚĆ | ||||||||||||
EWALUACJA | ||||||||||||
UPOWSZECHNIANIE | ||||||||||||
SPRAWOZDAWCZOŚĆ |
PO PROJEKCIE …
„Lepsze jutro – metody i narzędzia aktywnego zaangażowania grup defaworyzowanych i marginalizowanych”. Realizowany był w okresie 01.09.2018 r. do 31.10.2019 r. łącznie 14 miesięcy. W projekcie osiągnęliśmy następujące cele:
– zapewniliśmy uczestnikom podwyższenie kwalifikacji i kompetencji związanych z aktywizacją społeczną i zawodową oraz metod włączenia społecznego zmarginalizowanych grup, w tym migrantów, w życie społeczne i zawodowe kraju,
– umożliwiliśmy poznanie i nabycie praktycznych umiejętności dotyczących wykorzystania i informacji i metod pracy z imigrantami oraz osobami w niekorzystnej sytuacji społecznej i materialnej,
– zapewniliśmy warunki podwyższenia i doskonalenia umiejętności językowych,
– pozwoliliśmy na podniesienie kompetencji personelu Fundacji na poziomie ponadnarodowym poprzez rozwijanie sieci kontaktów z różnymi organizacjami zajmującymi się aktywizacja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem i wykluczonych,
– umożliwiliśmy zdobywanie wiedzy teoretycznej i praktycznej podczas szkolenia realizowanego przez kompetentnych trenerów i mentorów,
Formy pracy edukacyjnej obejmowały wykład, warsztaty, dyskusję i pracę własną w grupie.
W projekcie uczestniczyło 5 osób (zmniejszenie w stosunku do początkowej propozycji) i obejmował on następujące etapy: utworzenie szczegółowego programu i harmonogramu szkolenia, przeprowadzenie rekrutacji i akcji informacyjnej w mediach społecznościowych, opracowania papierowych narzędzi promocji projektu, opracowanie harmonogramu i przeprowadzenie przygotowania kulturowego i językowego dla uczestników, właściwa mobilność, ewaluacja w projekcie, opracowanie i upowszechnienie wyników przez wydrukowanie informatora, konferencja i spotkania branżowe.
Dokonując ewaluacji projektu i weryfikacji nabytych w jego trakcie kompetencji przygotowaliśmy ankiety „pre” i „post” , testy wiedzy i kompetencji językowych, uczestnicy napisali artykuły do podręcznika, uczestniczyli w spotkaniach na uczelni w środowisku osób zagrożonych wykluczeniem ze względu na wiek i stan zdrowia, odbyła się konferencja dla pracowników instytucji zajmujących się osobami zagrożonymi wykluczeniem lub wykluczonymi, reprezentantami samorządu i instytucji rynku pracy. Nakład podręcznika wyniósł 110 egzemplarzy. W konferencji uczestniczyło ponad 50 osób. Do osób, którzy nie przybyli, z różnych względów, na konferencję wysłaliśmy prezentacje i informacje o jej przebiegu oraz podręcznik. Zamieściliśmy podręcznik na platformie EPAL.
Uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w mobilności oraz Europass Mobilność (oczekujemy na zatwierdzenie). Właściwa mobilność trwała 14 dni (2 dni podróż, 10 dni szkolenia, 2 dni zajęcia kulturalne i praca w grupie roboczej). Podsumowując należy stwierdzić , że cele stawiane w projekcie zostały zrealizowane. Uczestnicy podwyższyli swoją wiedzę (m.in.: na temat migrantów i problemów adaptacyjnych, na temat grup wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem w Hiszpanii) nabyli umiejętności ( m.in.: pracy z grupami defaworyzowanymi, w tym z migrantami, posługiwania się językiem angielskim zawodowym z obszaru reintegracji społeczno-zawodowej), zmienili postawy (m.in.: otworzyli się na kontakty międzykulturowe i budowanie relacji z osobami wykluczonymi, w tym migrantami, zwiększyli motywację do samokształcenia i doskonalenia swoich umiejętności zawodowych.

„Lepsze jutro-metody i narzędzia aktywnego włączenia grup defaworyzowanych i wykluczonych” – projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich, ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+, sektor: Edukacja dorosłych. Dofinansowanie projektu z UE: kwota 61 793,83 zł.
LIDER
Fundacja Gospodarcza Pro Europa
INSTYTUCJA PRZYJMUJĄCA
EUROPROYECTOS ERASMUS PLUS SL – Hiszpania
TERMIN
01.09.2018 r. – 31.08.2019 r.